понеділок, 27 листопада 2017 р.

"Як інтерактивна дошка дозволяє економити час педагога?"


Вступ.
Інтерактивні дошки мають більший потенціал розкриття теми уроку, ніж проста дошка та навіть комп'ютер з проектором. Але отримати максимальну користь від використання інтерактивної дошки можна тільки грамотно спланувавши урок, приготувавши відповідні матеріали.
Уроки, приготовані для використання інтерактивної дошки, можуть бути використані вчителем не раз, при цьому подальша адаптація уроків може і не знадобитися, що в кінцевому підсумку дозволяє заощадити час на підготовку до уроку. Як правильно розподілити час на підготовку до уроку? Як приготувати "багаторазові" матеріали для уроку?
Інтерактивна дошка на уроці
У цій статті ми спробуємо дати відповіді на ці питання. "Інтерактивні дошки мають ряд переваг в порівнянні з іншими засобами навчання", - це можуть сказати вчителя, використовують інтерактивну дошку на своєму уроці. Найбільшого ефекту можна досягти, працюючи над підготовкою до уроку спільно з колегами - це дозволяє не тільки розподілити обов'язки і заощадити час, але і поліпшити якість матеріалів. Вчителі також відзначають, що інтерактивне програмне забезпечення бере на себе частину їх роботи, наприклад, при роботі з якимись матеріалами на інтерактивній дошці, ви можете зберегти всі позначки і зміни у файлі, щоб використовувати їх надалі або передати учневі, що пропустив урок. Вчителі можуть заощадити свій час, створюючи бази навчальних матеріалів, використовуючи матеріали колег на своїх уроках.
Інтерактивна дошка дає можливість використовувати більш широкий діапазон візуальних засобів при вивченні матеріалу, тому піднесений вчителем матеріал стає більш зрозумілим для учнів. Не можна категорично заявити, що результати всіх учнів поліпшуються з використанням на уроці інтерактивної дошки, але більшість вчителів відзначають, що учні стають більш зацікавлені і більш мотивовані на уроці, вони (учні) швидше запам'ятовують матеріал. Інтерактивна дошка підвищує якість уроків, що також економить час учителя, адже йому не доведеться пояснювати один і той же матеріал двічі.
Важливо зрозуміти, що інтерактивна дошка - не чарівна паличка, яка сама вирішує всі проблеми на уроці і робить заняття цікавими і захоплюючими. Також не варто думати, що інтерактивна дошка повинна використовуватися на кожному уроці або на кожному етапі уроку. Як і з будь-яким іншим ресурсом, найбільшого ефекту від використання інтерактивної дошки можна досягти тільки тоді, коли вона використовується відповідно поставленим на уроці завданням. Вчителі повинні грамотно опанувати програмним забезпеченням, що йде разом з інтерактивною дошкою, і використовувати його потенціал при підготовці до уроку. Вчителі мають потребу і в інших програмних засобах, які можуть розширити сфери застосування інтерактивної дошки.
Підводячи підсумки всього вище сказаного, відзначимо:
·  урок повинен бути приготований заздалегідь, тоді пояснення матеріалу пройде швидше;
· інтерактивна дошка дозволяє використовувати самі різні матеріали одночасно: і зображення, і звук, і відео, і текст та інші необхідні матеріали;
·   файли, збережені під час уроку, можуть бути передані учням; також ці файли можна використовувати на наступних уроках для повторення пройденого матеріалу або доповнення.

Переваги та недоліки використання інтерактивних дошок

Звичайно, інтерактивні дошки відіграють вагому роль у процесі навчання. Головними перевагами використання інтерактиних дошок є:

1. Великий екран, що дозволяє реалізувати один з найважливіших принципів навчання – наочність.
2.Сенсорна панель, що дозволяє миттєво реагувати на дії викладача.
3.Зручні кольорові маркери, призначені для виділення головного в ході пояснення матеріалу.
4.Заняття з використанням інтерактивних дошок сприяють збільшенню творчості студента(учня), підвищує мотивацію, значно покращує чіткість в організації роботи класу або групи учнів.
5.Підвищується активність студентів (учнів)
6.Економія часу: потрібну інформацію студент(учень) може побачити на  дошці, в той час як викладач її просто пояснює
7.Інтерактивні дошки сприяють зацікавленості студента(учня) у навчальному процесі.
8.Використання у навчальному процесі відразу різних матеріалів: зображення, звуку, відео, ресурсів Інтернету та інших матеріалів.
9.Сприяє оперативному контролю знань та можливості дистанційного навчання, надання великих можливостей для участі в колективній роботі, розвитку особистих і соціальних навичок.

Недоліків при роботі з інтерактивною дошкою досить мало. Особливо я, змогла виділити лише один: для підготовки заняття з інтерактивною дошкою треба більше часу та сил, ніж до звичайного. Навіть, якщо ви готуєте презентацію і вставляєте туди відео, у вас вийде лінійна презентація, яку ви зможете перемотувати вперед та, за бажанням, назад. Ви не зможете нічого в ній, по ходу заняття, поміняти. не вийде. Але, скажімо, MS PowerPoint має функцію, що дозволяє робити ремарки під час показу слайдів — грубо кажучи, малювати по них. І вам не треба підходити до комп’ютера і брати в руки мишку. Залишаючись коло дошки, ви не втрачаєте контакт з аудиторією.
Корисні посилання:
1. Інтерактивна дошка у ДНЗ 
2.Канал посібник з використання інтерактивної дошки

Немає коментарів:

Дописати коментар